• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 23°C

Lidl представя иновативна инсталация „Златна клетка за пластмаса“ в центъра на София

Lidl представя иновативна инсталация „Златна клетка за пластмаса“ в центъра на София

/КРОСС/ Lidl представя иновативна арт инсталация като част от мащабната си стратегия за намаляване на пластмасата. С атрактивна „Златна клетка за пластмаса“, инсталирана в рамките на фестивала „Culturama” в София, веригата отправя послание за важността на опазване на околната среда и съхраняване на биоразнообразието. Инсталацията може да бъде видяна на пл. Славейков в София до 15 юли 2023 г., а в дните от 18 юли до 15 август тя ще продължи да привлича внимание и пред Кино „Кабана“ до Националния дворец на културата в столицата.

Клетката за пластмаса е вдъхновена от символа на тазгодишното издание на фестивала – птиците, и е в контекста на изложбата „Носталгия по Рая“ на Игната Василева, която може да се разгледа на пл. Славейков, като част от фестивала, до 15 юли. Всеки посетител, който се чувства съпричастен с каузата, може да влезе в клетката, както и да сканира QR кода, който ще го отведе до интерактивно видео, в които Lidl разказват историята за своята ангажираност с опазването на околната среда и биоразнообразието. Мотото на компанията е, че мястото на птиците е на свобода, а пластмасата трябва да остане затворена. Затова, като част от  концепцията на „Златна клетка за пластмаса“, Lidl насочва посетителите на „Culturama” и към карта с обектите в страната, в които те могат да върнат употребявани пластмасови бутилки и кенове и по този начин да станат част от решението на проблема.  Линк към видеото може да откриете тук.

Посланието, отправено към посетителите на културния фестивал, е в синхрон с цялостната международна стратегия за пластмасата на Schwarz Group, част от която е и Lidl - REset Plastic. Тя цели до 2025 г. да намали с 20% пластмасата в опаковките на продуктите ни собствена марка на веригата, да ги направи максимално рециклируеми и в тях да бъде вложен 25% рециклат.

За да изпълни целите си, през март тази година Lidl стартира пилотен проект за обратно събиране на еднократни опаковки от напитки. Само за първите два месеца пластмасовите бутилки и кенове, върнати през автоматите на веригата, надминаха 1 100 000 броя. Събраните близо 27 тона бутилки ще бъдат предадени на българска рециклираща компания, а рециклираният материал ще бъде използван в страната за производството на нови бутилки. Материалът е достатъчен за производството на  повече от 6 млн. бутилки за вода 0,5l с 30% съдържание на рециклат (rPET)*. Така ще се реализира кръговият модел „от бутилка в бутилка“, благодарение на който се намалява използването на нова пластмаса, пестят се ресурси и се затваря жизненият цикъл на суровините.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.