• 12 Авг 2020 |
  •  USD / BGN 1.6616
  •  GBP / BGN 2.1617
  •  CHF / BGN 1.8185
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София °C

Повече от 50% от обезопасителните системи по пътищата трябва да бъдат подновени

 Повече от 50% от обезопасителните системи  по пътищата трябва да бъдат подновени

/КРОСС/ Повече от 50% от обезопасителните системи в страната трябва да бъдат подновени - т.е. на всеки втори метър мантинелата не отговаря на стандарта. В България не се прави оценка на риска. Ясно е, че няма пари да сменим всичко. Трябва да приоритизираме - на базата на оценка на риска ще стане ясно къде е необходимо да има подмяна.

Това заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по повод трагичния инцидент на автомагистрала "Тракия" преди два дни, при който загинаха 5 души, а други 6 бяха ранени, след като тир влезе в насрещното движение. За "Тази сутрин" той обясни, че мантинелата видимо не може да спре тир, а стандартът, по който е поставяна, е руски от 1986 г. Новата мантинела може ли да спре тир - отговорът е не. Има ли мантинели, които могат да спрат тир - има, но при определени условия. Идва въпросът къде трябва да поставим такива съоръжения, подчерта той.

Милчев изтъкна, че хората са загинали не заради пробитата и ръждясала мантинела, а заради пробитата транспортна система у нас.

Настояваме парите да се харчат през оценка на риска. Преди 10 дни ни се казва, че пътят няма да се ремонтира, а сега - започва ремонт наесен. Кое налага тази промяна? Нямаме план на действие, категоричен беше експертът. Също така цитира данни на МВР, в които се казва, че от 2016 г. насам 7% от транзитно преминаващите автомобили у нас биват глобявани, което е над 40 млн. лв. в несъбрани глоби.

Инж. Иван Досев от УС на АПИ заяви, че мантинелата не е виновна за инцидента на АМ "Тракия". Тя е отговаряла на изискванията и стандартите към момента на поставянето й. Такъв товар на такъв камион и най-високият клас мантинела не би спрял подобен удар, обясни той. По думите му мантинелата на 160-тия км от автомагистралата е по нормите от миналия век, но не трябва да се прави внушение, че ако стандартът е различен, то съоръжението е негодно. Той обясни, че мантинелата би следвало да се подмени, когато се направи ремонт на участъка. Такъв е планиран наесен - 52 км от 156 км до 208 км ще бъдат ремонтирани, като първоначално ще се подмени настилката в дясното платно в посока Бургас.

 

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2020 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.