-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
След тежката катастрофа край Пловдив: Какви мерки ще се вземат след трагедията?
03 Декември 2025 | 08:47
/КРОСС/ Хората в района вече са събрали над 3 000 подписа с искане за премахване на мантинелите и разширяване на опасното шосе
Дни след тежката катастрофа на Околовръстното шосе на Пловдив, при която загина семейство с дете, а друго дете е в тежко състояние в болница, Агенция пътна инфраструктура започна обследване на трасето. Хората в района определят пътя като изключително опасен, настояват за премахване на мантинелите, както и за спешното му разширяване. Какви са целите на обследването и какви данни са набрани досега?
Европейският център за транспортни политики започна обследване на опасното трасе. Обследвани бяха около 14 километра, като работата се подпомага от Агенция „Пътна инфраструктура" и МВР. Трасето беше затваряно изцяло по време на проверките.
Инженер Петър Попов, директор на Областното пътно управление в Пловдив: „Беше спирано поетапно движението на различни участъци. Обследването беше извършено от независимия институт, като нашата роля с колегите беше да осигурим логистиката. Проверката обхвана асфалтовата настилка, мантинелите, знаците, маркировката и отводняването - всички елементи на пътя. Работихме от 7:30 сутринта до 2:00 през нощта."
Целта на проверката е да се направи пълна и независима оценка на състоянието на пътя, като по-късно през деня ще бъдат оповестени първоначалните данни от обследването.
Шофьорите наричат отсечката "улей на смъртта" , като данни показват, че за последните 4 години тук са станали 94 тежки катастрофи.
Инженер Петър Попов, директор на Областното пътно управление в Пловдив: „Искам да изразя съболезнованията си за трагичния инцидент. По наша информация инцидентите не са причинени от състоянието на пътя. Пътят реално започва като третокласен, след това се урбанизира и става второкласен, но без необходимите разширения. В момента сме в процес на проектиране на удвояване на трасето, като се очаква до 2026 година да бъде избран изпълнител и да започнат строителните дейности."
Той посочи и какви варианти се коментират като мерки:
„След първоначалните данни се обсъждат варианти като премахване на мантинелите, въвеждане на ограничение 50 км/ч и временни уширения"
Хората в района вече са събрали над 3 000 подписа с искане за премахване на мантинелите и разширяване на опасното шосе.