• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6765
  •  GBP / BGN 2.2365
  •  CHF / BGN 2.0940
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Психологически и маркетингови ефекти от „Черния петък“ и празничното пазаруване

Психологически и маркетингови ефекти от „Черния петък“ и празничното пазаруване

/КРОСС/ Психологът Анна Влаева: Основният проблем е, че в семействата тези маркетингови акции се превръщат във фокус

С настъпването на сезона на празничното пазаруване все повече потребители се сблъскват с маркетингови трикове и стимули, провокирaщи покупки и оказващи влияние върху психиката на семейството. Експертите предупреждават за риска от „прегаряне" и стрес, ако подготовката за празниците започне твърде рано.

В предаването „Твоят ден" Анна Влаева, която е консултант по ранно детско развитие, обясни, че преливането от Хелоуин към „Черния петък" и Коледа има поражения върху децата. Те тръпнат в очакване, а периодът на нетърпение продължава 50 дни. „Ако не се управлява правилно, това води до прегаряне и разочарование" коментира още тя.

Според Влаева две седмици психическа подготовка преди голямо събитие е оптималният период. „Това, което ме притеснява и виждам като проблем, е, че в семействата тези маркетингови акции се превръщат във фокус. Коледа се превръща не в празник на семейното време и уют, а в подготовка за покупките и социалното представяне", коментира още специалистът.

Маркетинг експертът Владислав Георгиев постави акцент върху комерсиалната страна на събитията. „И Черният петък, и Коледа са маркетингови стратегии с различен характер. Коледа вече е по-скоро комерсиален празник и е важна част от търговията, докато „Черният петък" служи за изчистване на стари колекции", обяснява той.

Според него всеки търговец избира как да привлече вниманието на клиентите, като подреждането на стоките е част от визуалния мърчандайзинг и работи ефективно. „Това е нормална практика - позиционирането на стоките съобразно видимостта и достъпността стимулира интереса на потребителите. Важно е обаче потребителите да харчат толкова, колкото могат, и да не се поддават на емоционални импулси", коментира Георгиев.

Маркетинг експертът добави съвет към потребителите: „Бъдете разумни и добри. Празниците не са само за покупки - важно е жестът на подаряване, а не количеството материали. Коледната атмосфера трябва да носи топлина и радост, а не стрес."

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.