• 22 Окт 2021 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.3204
  •  CHF / BGN 1.8296
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 19°C

Бронирана крепост

Бронирана крепост

/КРОСС/ Тази лимузина не е за богати, а за ужасно богати и влиятелни хора, които искат да са максимално защитени от околния свят и евентуални враждебни атаки по време на пътуване.

За комфортния и сигурен превоз на такива личности от сферата на бизнеса и политиката Mercedes произвежда бронирана S класа. Сега и най-новото поколение на модела стъпва на пътя, облечено с най-здравата "бронежилетка" и означението S 680 Guard 4MATIC.

Тази лимузина се задвижва от могъщ 6,0-литров битурбо двигател V12. Подобни мотори все по-рядко се срещат, особено в нови модели, заради строгите изисквания на Европейския съюз по отношение на отделяните вредни емисии. В гамата на Mercedes само линията Maybach получава двигател с 12 цилиндъра.

Под армирания преден капак на S 680 Guard 4MATIC моторът е настроен да генерира мощност в размер на 612 конски сили и максимален въртящ момент 830 Нм. Огромната тяга се предава към четирите колела през 9-степенна автоматична трансмисия. Тук за първи път 12-цилиндровият мотор се съчетава със система за двойно задвижване. Разходът на гориво логично е значително по-висок от този на нормалния S 680, който тежи 2,4 тона и гълта по 14 л бензин на 100 км (по цикъла WLTP).

Бронираната лимузина е още по-жадна за гориво, тъй като е по-тежка вследствие на бронировката.

По заводски данни Mercedes S 680 Guard 4MATIC консумира 19,5 л на 100 км и отделя 442 грама въглероден диоксид на километър. В реална среда разходът вероятно ще бъде по-висок, тъй като автомобилът тежи 4,2 тона. Ето защо и максималната скорост на движение е по-ниска в сравнение със стандартните S-класи и е ограничена на 190 км/ч.

От 1928 г. насам Mercedes оборудва със защитени лимузини държавни глави, служби за сигурност и специални клиенти. Новият автомобил е най-добре екипираният досега и отговаря на най-високия клас за защита VR10. За първи път се прилага бронирано шаси, изработено от изключително устойчиви защитни елементи. Познатият дизайн на дългата S-класа е само външна обвивка на тази бронирана крепост.

Армираните стъкла са с дебелина няколко инча и със специално покритие срещу раздробяване. Гумите от Michelin са високоиздръжливи и могат да продължат движението на автомобила при спукване и загуба на налягане. Ако електрониката на борда засече сигнал за повреда или външна намеса, допълнителни хидравлични повдигачи осигуряват работата на прозорците в критични ситуации. В случай на атака с отровен газ сложна вентилационна система гарантира винаги наличието на чист въздух в кабината.

Автомобилът е оборудван и с автоматична система за гасене на пожар.

Бронировката е тествана многократно от германските служби за сигурност и противопожарни екипи. Гарантирано е, че пътниците са защитени от картечни залпове, експлозии и ръчни гранати.

 

***Източник: Ангел Виденов/в. Труд

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

taka e.

09.10.2021 16:41:54

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2021 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.