-
21 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6699
GBP / BGN 2.2327
CHF / BGN 2.0990- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Mercedes обръща курса назад от отделна гама EV и обозначение „EQ“
25 Февруари 2025 | 15:13
/КРОСС/ Новите модели на Mercedes-Benz ще предлагат както изцяло електрически, така и с двигатели с вътрешно горене, в обратна посока на досегашната стратегия, която доведе до отделна гама EQ за E- и S-Class седани и SUV модели. EQ вече няма да бъде основното обозначение за електромобилите.
Новите модели на Mercedes ще имат както електрически, така и базирани на ICE версии, като "EQ Technology" ще се използва като етикет за EVs и "EQ Hybrid Technology" за plug-in хибриди, каза говорител на компанията на 21 февруари. Например, изцяло електрическата версия на новия CLA, която идва до средата на годината, ще се нарича „CLA с EQ технология".
Mercedes е продал 12 391 EQE в Европа през 2024 г., според данни на Dataforce, което е спад от 21 процента спрямо 2023 г. Той е продал 45 772 модела E-Class, което е увеличение от 32 процента спрямо 2023 г.
Автомобилните производители се чудят сега дали да създават отделни модели EV и ICE по време на прехода към електрификация и как да ги нарекат. Mercedes има отделни модели EQ за гамата E- и S-класа от най-висок клас, но изцяло електрическите автомобили с компактни и средни размери имат същия стил на каросерията с префикс EQ, като EQB, който е електрическа версия на GLB SUV.
BMW до голяма степен разгърна мултиенергийна стратегия, с изключение на iX електрическия голям SUV, който се различава от базирания на X5 ICE SUV. Той използва „i", за да сигнализира за изцяло електрически варианти като iX3, но не е ясно как ще назове идващата гама от електромобили на платформата Neue Klasse.
Първите електромобили на Audi, големият SUV E-tron и големият спортен седан E-tron GT, бяха отделни модели със собствени имена. По-късно Audi реши да промени имената на моделите, така че електромобилите да използват четни числа, като A4 или Q6, а моделите с ICE да бъдат нечетни, като A3 или A5 - но наскоро от марката Volkswagen Group казаха, че ще се върне към традицията си да използва числа за сигнализиране на сегменти, независимо от задвижването.
Източник: auto-press.net