-
15 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Отново месец с ръст на клиентите, платили на ПОС терминал, отчита НАП Монтана
06 Януари 2022 | 14:06
/КРОСС/ 514 данъкоплатци и осигурители са платили с карта задължения през ПОС терминал в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през декември, което е със 79 на сто повече в сравнение с ноември. Сред предпоставките за наблюдавания ръст са, че картовите преводи през ПОС терминалите на агенцията не само са безплатни, но и плащането се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на клиента. Това означава, че задълженията се погасяват на момента, а не за 24 или повече часа както е при традиционните банкови преводи. С банкови карти могат да се превеждат както дължимите данъци и осигурителни вноски, така и задължения към други институции, събирани от приходната администрация. Друга причина за ръста при тази услуга е, че с решение на ОББ съществуващото гише на банката в НАП Монтана бе закрито от 1 юни м. г.
Приблизително 3400 клиенти са посетили офиса в областния град през последния месец на годината, като между 6 и 7 мин. е било както средното време за изчакване, така и за обслужване.
За 805 от тях причината е била свързана с изясняване на здравния статус, за 560 – с необходимост от издаване на документ, а за 495 – с уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения». 425 клиенти са посетили офиса на агенцията в областния град във връзка с подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, 275 – за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, а 110 – информация. За 70 данъкоплатци и осигурители причината е била потвърждаване на заявления за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги на приходната администрация, а за 40 – регистрация и промени в регистрацията. 15 от клиентите на НАП Монтана през декември са били в неравностойно положение.