• 27 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6595
  •  GBP / BGN 2.2406
  •  CHF / BGN 2.1060
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Войната по пътищата. Правилата, контролът и отговорността на шофьорите

Войната по пътищата. Правилата, контролът и отговорността на шофьорите

/КРОСС/ Това не е единичен случай. Разберете, това не е нормално, заяви в БНТ „Денят започва" инж. Ангел Попов от Европейския център за транспортни политики по повод катастрофата в София, при която водач с книжка от две седмици и вече седем нарушения се вряза в автобус и причини смъртта на пътник. Според него трагедията е „като капак на всичко това, което става в момента по отношение на пътната безопасност, по отношение на контрола и превенцията към тези млади хора.

Попов повдигна и въпроса за съмнителни назначения в контролните органи. Той цитира сигнал, според който ръководителят на изпитните комисии в София е лице, на което преди време е била отнета книжката за шофиране след употреба на алкохол.

Този човек трябва да бъде лицето на контрола, лицето за примера, подчерта инженерът.

Сигналите, които получават от граждани и служители в сектора, са ежедневни - по думите му, минимум 15 сигнала са само за нарушение в подготовката на младите водачи. Един от тях касае автошкола в Перник, за която се твърди, че не провежда задължителните теоретични часове.

Попов зададе конкретен въпрос към Агенция "Автомобилна администрация": Бил ли е обучаван в тази школа мотористът, който загина миналия понеделник? Не питаме случайно.

Той коментира опитите за премахване на стикерите за годишен технически преглед. Според Попов това е работеща система, която не бива да бъде отслабвана:

Стикерът за годишен технически преглед носи информация, която се чете от контролните органи, подчерта той и добави, че чрез тази система са спрени нерегламентирани автомобили, без катализатори, без платени данъци и глоби.

Относно контрола върху претоварените камиони инж. Попов сподели данни, получени от вкопани кантари, които сочат, че само в една точка са засечени 500 претоварени автомобила за месец.

Попитахме Изпълнителната агенция как проверяват пренатоварените камиони и резултатът е трагичен. В някои области няма нито един съставен акт, разкри той.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Безспорно идиотите са много, но и държавата не си гледа работата. Пътищата са отвратителни, отделни участъци не могат да се минат без щети по автомобила, има пешеходни пътеки и кръстовища с ограничена видимост заради храсти и дървета, никъде няма сферични огледала на проблемни кръстовища, все ще се намери някой хитър да кара не там където трябва или да спре на аварийки и полицаите никога не са там където трябва, тогава когато трябва. Организацията на движенето е отвратителна и предизвиква тапи, които тровят жителите около кръстовищата, еднопосочното движение в кварталите предизвиква аварии понеже половината не знаят правилото на дясно стоящия. Като въвеждате рестрикции и правила изхождайте от реалностите, а не от пожеланията си. Най-лесно е да глобиш. То и идиотите щяха да са по-малко ако не ги бяхте наплодили с организацията си, обучението си и поведението на повечето от полицаите.

18.08.2025 09:36:31

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.