• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

30% от потребителите ще пазаруват храна онлайн и след пандемията

30% от потребителите ще пазаруват храна онлайн и след пандемията

/КРОСС/ За 45% от потребителите в световен мащаб здравеопазването е сред трите най-важни причини, поради които избират да живеят в градска среда, а 43% очакват предприятията да бъдат отговорни за въздействието си върху околната среда. Това показват данните от две допитвания, направени преди и след пандемията COVID-19, публикувани в 11-ото поредно проучване PwC за потребителските нагласи (PwC Global Consumer Insights Survey 2020).

То разглежда навиците и поведението на потребителите в градска среда и дигитализирането на начина им на живот вследствие на бързо променящата се световна обстановка. Докладът показва, че пандемията и мерките за социално дистанциране са довели до фундаментални промени в начина, по който потребителите се хранят, работят, общуват и се грижат за здравето си.

Промяна в начина на пазаруване
Въпреки че пазаруването от физически магазини продължава да бъде предпочитано от потребителите, 35% от анкетираните вече пазаруват храна онлайн, като 86% от тях - или 30 на сто от всички, планират да продължат и след като мерките бъдат премахнати. При нехранителните стоки също наблюдаваме промени. Преди пандемията пазаруването от физически магазини доминира в сравнение с онлайн пазаруването. По това време 47% от потребителите заявяват, че пазаруват от физически локации всекидневно или веднъж седмично; 30% пазаруват през мобилните си телефони, 28% - през компютри и 15% - чрез гласови асистенти. Към момента онлайн пазаруването на нехранителни стоки отбелязва значителен ръст - през мобилни телефони (45%), компютри (41%) и таблети (33%). Тази тенденция е силно изразена в Китай и Близкия изток, където съответно 60% и 58% от анкетираните споделят, че са започнали да пазаруват повече през телефоните си.

Благосъстояние и сигурност
59% от милениълите и 57% от потребителите с деца поставят по-голям акцент върху благосъстоянието си в сравнение с други групи респонденти. Потребителите обръщат все по-голямо внимание на грижата за себе си, като 51% от живеещите в градска среда потвърждават, че в резултат на COVID-19 са по-фокусирани върху грижата за психичното и физическото си здраве, благополучието и начина си на хранене. Градските жители, анкетирани след началото на пандемията, смятат, че безопасността и сигурността (49%), както и здравеопазването (45%) са също толкова важни за качеството им на живот, колкото и перспективите им за заетост на пазара на труда (45%).

Грижа за околната среда
Проучването показва колко важни за потребителите са устойчивостта и усещането за граждански дълг. Резултатите преди появата на COVID-19 показват, че 45% от анкетираните в световен мащаб избягват използването на пластмаса, когато е възможно; 43% смятат, че предприятията трябва да бъдат отговорни за въздействието си върху околната среда, а 41% очакват търговците на дребно да премахнат пластмасовите торбички и опаковките за нетрайни стоки. Въпросът „Кой има най-голяма отговорност за това да насърчава устойчивото поведение във Вашия град?" генерира интересни резултати. 20% от анкетираните смятат, че като потребители те сами трябват да дават пример за подобно поведение, а 15% изказват мнение, че отговорни са производителите. „Въпреки че определени тенденции са в подем от доста време, нашето проучване показва, че пандемията е изострила желанието на потребителите за прозрачност, устойчивост и удобство. Компаниите, които ще извлекат най-голяма полза от ситуацията, са тези, които са изградили доверие в клиентите си, инвестирали са в цялостно безпроблемно потребителско изживяване и са приоритизирали здравето и безопасността на потребителите", коментира Стив Бар, Ръководител Международни потребителски пазари, PwC САЩ. „За първи път, откакто провеждаме проучването, наблюдаваме такова обединение около темите за прозрачността, устойчивостта и социалното съзнание. В такъв ключов момент необходимостта компаниите да изградят доверие с потенциалните си клиенти е повече от очевидна", допълва Оз Озтюрк, Ръководител Консултантски услуги за международни потребителски пазари, PwC Великобритания.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.