• 20 Апр 2025 |
  •  USD / BGN 1.7217
  •  GBP / BGN 2.2776
  •  CHF / BGN 2.1051
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Новото Renault 5 : Характер и стил срещу скуката

Новото Renault 5 : Характер и стил срещу скуката

/КРОСС/ Новото и изцяло електрическо Renault 5 е онзи модел, който всеки автомобилен производител би искал да има в портфолиото си. Носител на легендарни гени и дизайн, на романтични спомени и/или нови трепети, но пречупени през призмата и изпълнени по възможно най-модерните технологични стандарти. Това е автомобил, в случая и 100% електрически, който всеки би пожелал да притежава.

С възраждането на Renault 5, от френската марка предприеха два изключително сериозни риска. Първият от тях е директно свързан с това, че все пак говорим за една емблема на френското, европейското, а и световното, автомобилостроене, реализирана в тираж от над 9 000 000 единици от 1972 до 1996 година. Този риск обаче беше изключително добре премерен и бе реализиран с такъв финес, че по всяка вероятност ще остане в историята. Подобно ще се случи и с предстоящото през следващата година пазарно лансиране на новото Renault 4.

Вторият риск, който посрещат от Renault с новата петица, е свързан с факта, че освен казаното по точка 1, моделът е пионерът на марката с разработка на базата на изцяло нова платформа. Тя се нарича AmpR Small и както подсказва името й е създадена с идеята да бъде използвана при малки автомобили, в това число и при новата четворка, изцяло новото Twingo, както и при бъдещи модели на Nissan.

Именно AmpR Small е онзи фактор, който дава на новото Renault 5 изключителна гъвкавост и приложимост, възможност за разгръщане на иновативни дизайн и стилистични решения, комфортно пътно поведение, върхова технологичност и безопасност.

Платформата е дала също така възможност на дизайнерите на новата петица да създадат един автомобил, който изглежда по-голям отколкото е в действителност. С дължина от под 4 метра (3.92 м), моделът се позиционира между Twingo и Clio, но видимо изглежда по-голям от втория.

 

С ширина от 1.77 метра и междуосие от 2.54 метра, новото Renault 5, което е изцяло произведено в Европа, в това число и батерийният му модул, предлага също така и изненадващ за сегмента си интериорен простор, като тук фактор е и извисеният таван, който е с 6 сантиметра по-висок от на Clio. В комбинация с товарното отделение от 326 литра, електромобилът, освен за отлично решение за градска мобилност, се превръща и в много добро такова за извънградска експлоатация.

Говорейки за интериора, от френската марка акцентират върху това, че 100% от използваните в седалките в нивата Techno и Iconic материали са рециклирани, а във вътрешността има общо 41 килограма "възродени" полимери.

Ретро нюанс, но изпълнен по модерен и ергономичен начин, носят и самите седалки, които освен с дизайна си се отличават и с отличен комфорт и допълнителна странична опора.

Горното идва като допълнителен бонус към един интериор, който е изпълнен в много приятен ретро-модернистичен стил, с много балансирана комбинация между дигитализирани повърхности, ръчни превключватели и дизайн заигравки.

За допълнителна функционалност, от Renault са предвидили набор допълнителни 3D принтирани аксесоари, дизайн вложки за "скоростния" лост, както и специален ратанов държач за емблематичната френска багета (франзела).

Дигитализираните повърхности при новото Renault 5 са изпълнени под формата на 10.1-инчов инструментален панел и 10-инчов централен на мултимедийната и инфо-комуникационната система. Втората, тематично за продуктите на френската марката, идва с интегриран Android Automotive в OpenR Link. Това изпълнение вече се доказа на пазара като отлично решение, не само поради добавените функционалности, под формата на приложения, които предлага Google, но и в частност при електромобилите, поради отличните възможности, които предлага тя по отношение на планирането на пътуването (EV Route Planer), възможностите за подгряване на батерията за оптимално бързото й зареждане.

Говорейки за батерията на новата петица, тук клиентът може да избира между такава с капацитет от 40 kWh за свободен пробег от до 312 километра и 52 kWh за автономност от до 410 километра. В зависимост от решението, което вземат, бъдещите собственици на електромобила могат да разчитат на бързо зареждане със съответно 80 и 100 kW, както и на бордова система с капацитет от 11 kW.

В процеса по зареждането на новото Renault 5, дейно участие може да вземе и виртуалният бордови асистент на френската марка, наречен Reno (с ChatGPT), с помощта на който могат да бъдат планирани начало/край на зарядния процес, да бъдат търсени съвети за подобряване на енергийната ефективност на управлението, както и да бъдат подавани команди за управление на бордовите системи и задавани общи въпроси.

Интересен момент при новото Renault 5 са двете му функционалности V2L и V2G, които съответно предлагат възможност за зареждане на външни електрически уреди и връщане на вече акумулирана в батерията електрическа енергия обратно към централна енергийна система (където има съответните регулации) за генериране на допълнителни доходи за собственика.

Новото Renault 5 идва в три мощностни версии, като топ изпълнението обещава 150 конски сили, а останалите две по 120 и 95, като въртящият момент на трите модификации е съответно 245, 225 и 215 Нм.

Избор пред водача има и по отношение на режимите на работа на задвижващата система, като тук от компанията отново са го изпълнили с помощта на системата MULTI-SENSE, която предлага движение в няколко режима, вариращи от Eco, през такъв с персонализирани настройки, до Sport. За градски условия, най-добрия вариант е именно първия, като тук системата намалява софтуерно пиковата мощност и увеличава до максимум функцията за регенериране на спирачната и инерционната енергия.

Новото Renault 5, което тежи едва 1450 килограма и то във версията си с голямата батерия, и идва с пълен набор системи за активна и пасивна безопасност, в това число адаптивен круз контрол със Stop&Go функция, следване на пътното платно и други, е удоволствие не само за очите, но и за ръцете, когато те са на волана.

Електромобилът се чувства приятно пъргав и стабилен в комфортен и спортен режим. Похвалата за това трябва да е за инженерният екип на френската марка, конфигурирал отлично окачването, с особено внимание на задното такова. Колата следва траекторията на завоя с прецизност, като позволява и по-смели заходи и изходи от него.

Нищо общо с функционалността, но всичко общо със стила, имат петте цвята, с които Renault лансира на пазара новото 5. Два от тях са абсолютно емблематични за модела като цяло- Pop Yellow и Pop Green, а останалите са Pearl White, Starry Black и Midnight
Blue, като топ версиите на електромобила могат да бъдат поръчани и в контрастно изпълнение с черен таван.

Няма как да не споменем разбира се и отличителната светлинна индикация на модела, както и интегрираната в предния капак диодна 5-ца, всяко "стълбче" от стилизираното изобразяване на която показва 20% заряд на батерията.

Новото Renault 5 е автомобил, който изглежда жизнерадостно. Така и ще ви накара да се чувствате.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Прекрасен автомобил.Браво.

16.04.2025 09:55:26

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.