• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Зам.-министър Емилия Лазарова: Нашата образователна система е насочена предимно към заучаването на учебен материал – зазубрянето

Зам.-министър Емилия Лазарова: Нашата образователна система е насочена предимно към заучаването на учебен материал – зазубрянето
Интервю за BTV „Тази сутрин"

/КРОСС/ Резултатите от матурите са ясни, както и резултатите от Националното външно оценяване на най-малките.

Средният резултат на задължителната матура по български език и литература тази година е „добър 4.27". Резултатът е много близък до миналогодишния - тогава зрелостниците изкараха средно „добър 4.32". 279 са зрелостниците с пълни шестици и на двете задължителни матури. 5697 са с оценка „слаб 2" по БЕЛ.

Какво показват тези резултати за подготовката в българската образователна система, в BTV „Тази сутрин" говори зам.-министърът на образованието Емилия Лазарова.

Спрямо обективни критерии и състоянието на системата ни, резултатът е добре. Във връзка с тези резултати, за които ние нямахме очаквания да бъдат много по-високи, защото системата не е реформирана, и сега тепърва виждаме колко много инициативи пое министерството в последните 3-4 месеца за промяна и по-активна трансформация, каза тя.

Вчера просветният министър Красимир Вълчев също обяви, че резултатите са очаквани, а образователната система има нужда от реформа.

Нашата система е насочена предимно към заучаването на учебен материал - зазубрянето. Както често използваме термина „култура на заучаване" - която е повсеместна. Това е култура в учителите, в учениците, включително и в голяма част от семействата. Важно им е децата да запомнят, да възпроизведат и да имат високи резултати, обясни още зам.-министър Лазарова.

И беше категорична, че това е крайно неправилен подход.

Децата трябва да бъдат адаптивни, креативни и да имат общи умения за живота. Нашата система към момента не предполага формиране и оценяване на такива умения. Но ние правим от няколко години крачка напред по отношение формиране на задачи, предоставили сме задачи, въпроси, които изискват не толкова възпроизвеждане на знания, а умения, практически прилагане на наученото и междупредметни връзки. И там идва проблемът - изискваме това, а всъщност учениците не могат, защото не са учили така, нямат такава култура, и оттам идват и тези сравнително ниски резултати, каза още тя.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Вторият недостатък са липсите на координация между учебните програми по някои предмети. Това води до липса на разбиране от учениците и стимул за зазубряне.

12.06.2025 19:12:33

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.