- 04 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 11°C
Проф. Олег Асенов: Основният проблем в старта на тол системата е свързан с трудностите на хората
02 Март 2020 | 09:27
/КРОСС/ "Основният проблем в старта на тол системата е свързан с трудностите на хората да си избират по картата правилните маршрути", каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, в интервю за предаването „Тази сутрин“ по БТВ.
„Опитваме всички обаждания, които получаваме до кол центъра, да ги обобщим и да можем да подобряваме тол системата в първите дни, в които стартира. Кол центърът работи 24 часа специално за старта на системата и изпраща и до мен какви са възникналите проблеми и какво трябва да се подобри.
Основният проблем в старта на тол системата е свързан с трудностите на хората да си избират по картата правилните маршрути, защото картата е разработена на базата на пътната мрежа с класификация на пътищата, а се оказва, че водачите не познават тази класификация.
В момента това се опитваме да направим – колкото се може повече говорящи съобщения да дадем, за да може, когато те избират точка на интерес, за да може да се намери по-лесно маршрутът“, посочи Асенов.
„Една маршрутка карта се издава между две и пет минути. Това означава обработка на около 300 автомобила на час. При 24 часа можем да си представим какво голямо количесто автомобили е това, при положение, че 8000 е максималният транзитен трафик, от който вчера ние сме покрили на ГКПП-тата сме таксували 6900 транзитни автомобила.
До 21.00 часа през пунктовете за продажба са продадени 1764 карти, а в терминалите за обслужване на ГКПП са продадени 4983 карти“, каза още той.
По думите му всеки, който не е сложил бордово устройство, когато премине през тол контрола на терен, бива спиран и тол контролът му асистира и го насочва да си закупи маршрутна карта.