-
24 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6595
GBP / BGN 2.2406
CHF / BGN 2.1060- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Ръст на ПИК-овете, издадени от НАП Монтана през ноември
06 Декември 2021 | 14:30
/КРОСС/ 100 данъкоплатци и осигурители са посетили офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през ноември, за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, което е двойно повече в сравнение с октомври.
Почти 2300 клиенти са обслужени в офиса на ведомството в областния град през предпоследния месец на годината, като 4 мин. е било средното време за изчакване, а между 6 и 7 мин. - за обслужване.
845 лица са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, 405 - за да платят с карта задължения през ПОС терминал, 300 - по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 230 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 165 - необходимост от издаване на документ. 75 са посетили офиса на агенцията в Монтана, за да заявят подаване на документи по електронен път, също толкова - за да получат информация, а 40 - във връзка с регистрация и промени в регистрацията. 8 от клиентите през ноември са били в неравностойно положение.
Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.