-
17 Юни 2024 |
USD / BGN 1.8303
GBP / BGN 2.3227
CHF / BGN 2.0514
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 22°C
Вероятността електромобил да удари пешеходец е три пъти по-голяма от кола с ДВГ
![](https://www.cross.bg/contents/images/blank.gif)
24 Май 2024 | 17:40
![Вероятността електромобил да удари пешеходец е три пъти по-голяма от кола с ДВГ Вероятността електромобил да удари пешеходец е три пъти по-голяма от кола с ДВГ](https://www.cross.bg/photo_new_gallery/2021/08/02/8cf7d1605044a62f045ac14f0db8c407.jpg)
/КРОСС/ Анализ на британските пътнотранспортни произшествия в скорошно проучване заключава, че акумулаторните електрически превозни средства и хибридите са значително по-склонни да ударят пешеходци, отколкото превозните средства на газ или дизел.
Според данни, събрани от 32 милиарда мили BEV и HEV пътувания и над 3 трилиона мили, изминати с бензинови и дизелови превозни средства, проучването показа, че в извънградска среда електрическите автомобили по същество са също толкова вероятно да ударят ходещите хора, колкото и тези с вътрешно горене автомобили, въпреки че е три пъти по-вероятно да го направят в града.
Вероятно има няколко допринасящи фактора тук, но е доста странно да се види тази разлика между двете групи. Няма строго и бързо правило, което да обяснява този феномен, но използвайки някаква логика вероятно можем да определим какво се случва тук.
От една страна, особено в Обединеното кралство, електромобилите и хибридите са значително по-използвани за пътуване до и вградските центрове, където пешеходците са повече. От друга страна, все по-вероятно е електромобилите и хибридите да се купуват от по-млади и по-малко опитни шофьори.
Друг основен фактор е, че автомобилите, които се движат на батерии, са много по-тихи от превозните средства на газ или дизел, дори при компании, които инсталират системи за предупреждение за пешеходци, които издават шум при ниски скорости. Тези изкуствени звуци, излъчвани от електромобили и хибриди, са по-трудни за точно определяне на скоростта на колата и разстоянието до нея.
„Електрическите автомобили представляват опасност за пешеходците, тъй като е по-малко вероятно да бъдат чути от бензиновите или дизеловите коли" - каза Фил Едуардс, първи автор в изследването и професор по епидемиология и статистика в Лондонското училище по хигиена и тропическа медицина - „Правителството трябва да смекчи тези рискове, ако иска постепенно да спре продажбата на бензинови и дизелови автомобили. Ако се возите в електрическа кола, не забравяйте, че това е нов вид превозно средство. То е много по-тихо от класическите коли, а пешеходците са се научили да се движат по пътищата, като се вслушват в трафика. Шофьорите на тези превозни средства трябва да бъдат изключително внимателни."
Проучването се фокусира върху данните за пътнотранспортните произшествия в страната, като нализът включва 916 713 жертви на автомобилни катастрофи, от които около 13 процента са пешеходци. Около една четвърт от жертвите на пешеходци са в резултат на удар от автомобил, задвижван от акумулатор. Като се има предвид, че броят на изминатите мили с автомобили на газ и дизел е значително по-висок, една четвърт от всички катастрофи с пешеходци е гигантско число.