-
12 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6697
GBP / BGN 2.2350
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Китайски стартъп атакува Европа с микроавтомобили
20 Септември 2025 | 19:21
/КРОСС/ Китайските марки електрически превозни средства, водени от BYD, печелят европейските клиенти с елегантни, високотехнологични модели на конкурентни цени. Сега един стартъп се стреми да навлезе на по-скромен пазар в Стария континент - микроавтомобилите.
Двата нови изцяло електрически модела „Alumi" на Linktour Automotive - L6e и L7e - са с дължина малко над 2600 мм и имат максимална скорост съответно от 45 км/ч и 90 км/ч. Двувратите превозни средства технически са моторизирани четириколки, което означава, че са освободени от вносните тарифи на Европейския съюз за електрически превозни средства, въведени миналата година.
Дори с митата, китайските производители на електрически превозни средства печелят все по-голям дял от европейския пазар, като използват по-евтиното си производство, за да поддържат разумни продажни цени. Разширяването в чужбина е приоритет за все по-голям брой от тях, тъй като ожесточената конкуренция и мерките срещу агресивните отстъпки у дома натежават върху перспективите им за продажби.
„От самото начало сме фокусирани върху задграничния пазар", каза главният изпълнителен директор на Linktour Уилям Танг в интервю на автомобилното изложение IAA в Мюнхен миналата седмица. „Нямаме тежкия багаж на вътрешния пазар."
Въпреки това, европейските планове на Linktour имат предизвикателства. Микроавтомобилите са популярни в региона и китайската марка ще се изправи срещу по-известни марки като Citroen и Renault, които предлагат микро електромобили с две врати и две места.
Автомобилите от серията L ще бъдат пуснати на пазара за първи път в Италия през ноември, а Linktour се стреми към продажби от 20 000 в цяла Европа през следващата година. Танг отказа да посочи цени за новите модели, но каза, че те ще бъдат „конкурентни" на пазара. Citroen Ami започва от около 7990 евро, а Renault Mobilize Duo се продава за около 9000 евро.
L6e на Linktour има максимален пробег от 120 километра, а L7e има пробег от 180 км. Поради малкия си размер, те могат да се зареждат у дома, използвайки стандартен контакт, и разполагат с 10,25-инчов сензорен екран и 5-инчов интелигентен панел за основни функции като CarPlay и дистанционно управление.
Автомобилният производител също така залага на това, че иновативната му конструкция може да спечели клиентите. Превозните средства интегрират батерийните клетки директно в структурата си, което повишава безопасността и управлението. А L-серията е първата в своя клас, която използва изцяло алуминиева рамка, която тежи по-малко от 100 килограма - 45% намаление на теглото спрямо каросериите на стоманена основа, което подобрява енергийната ефективност, според компанията.
Това прави моделите и тестов случай за Shandong Weiqiao Pioneering Group, компанията майка на производителя на алуминий China Hongqiao Group, както и за Linktour. Автомобилните производители в цялата индустрия търсят начини за създаване на по-леки, високопроизводителни и устойчиви на корозия сплави за пазара на електрически превозни средства. Shandong Weiqiao заяви, че доставя продукти на BYD и Xiaomi.
Освен микроавтомобилите от серията L, Linktour планира постепенно да въведе по-големи превозни средства на пазари като Обединеното кралство и Близкия изток, каза Танг, добавяйки, че следващият продукт ще бъде изграден с по-дълга, по-стандартна колесна база.
„Тарифите не са най-голямата ни грижа в момента", каза Танг. „Истинското предизвикателство е да спечелим приемането на потребителите."
I
Източник: auto-press.net