-
17 Юни 2025 |
USD / BGN 1.6899
GBP / BGN 2.2948
CHF / BGN 2.0822
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи: На магистрали мантинелите трябва да бъдат от най-висок клас – двуредови и с колчета през два, а не през 4 м.

20 Май 2025 | 11:46

/КРОСС/ Опасни ли са мантинелите по българските пътища и могат ли да предотвратят тежки произшествия? Въпросите възникнаха след поредна тежка катастрофа на автомагистрала „Марица", при която загина 19-годишен младеж, а дете на 13 години се бори за живота си. Тогава бус преминава разделителната мантинела между платната, преминава в насрещното движение на магистралата, къса страничната мантинела и пада извън пътя.
Темата в NOVA „Здравей, България" коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му е недопустимо дни след подобен инцидент железата да стоят на пътното платно и периметърът да не е обезопасен.
Фактът, че автомобил е преминал през две прегради, говори, че обезопасяването не е ефективно, а степента на задържане - ниска. На магистрали мантинелите трябва да бъдат от най-висок клас - двуредови и с колчета през два, а не през 4 м.", посочи експертът. Друг вариант, според него, подходящ за високоскоростни пътища, са бетонни огради. „Те се поставят по-лесно и имат дълъг живот. Формата им е такава, че да връща в платното превозното средство, обясни Тодоров.
Първоначалната инвестиция е почти еднаква, но срокът на годност на „джърситата" е 50 г., а на металните мантинели - 10-15 години, подчерта експертът. От Асоциацията на пострадалите при катастрофи подозират, че икономически интереси прозират зад предпочитането на металните ограждения. По думите на Тодоров едва 3-4 фирми у нас ги произвеждат.
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
17 Юни 2025 | 12:59
Румен Радев награди победителите в годишната класация на инициативата "Спортувай с президента"17 Юни 2025 | 12:42
Продължава ремонтът на асфалтовата настилка в участъци от АМ „Тракия“ в област Бургас. Шофирайте внимателно!ПОЛИТИКА