• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Още по-високи разходи в градския транспорт планира Столичната община

Още по-високи разходи в градския транспорт планира Столичната община

/КРОСС/С 50% повишение на разходите в градския транспорт в София, прогнозира Центърът на градска мобилност за 2022 г. Очакваната дупка във финансите, въпреки предвидените държавни и общински средства, ще е 143.5 млн.лева, заяви Димитър Дилчев, изпълнителен директор на ЦГМ, пред комисията по транспорт. Тази сума трябва да се компенсира и това е най-важното, подчерта той при представянето на проекта на ЦГМ на икономическа рамка на обществения транспорт за 2022г.

"Държавата не може да остане на същите нива (на финансова помощ), каквито са били в последните години", пожела Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт.
"За първи път Столичната община е поставена наравно с другите общини. Повече от десетилетие на нея й се изпълняваше всичко, дори прищевките. Сега е моментът да се прояви управленския характер на екипа на кмета Йорданка Фандъкова", контрира Калоян Паргов от БСП.

Повишените цени за експлоатация са прогнозни

ЦГМ планира свиване с 8.7% на пробега на трамваите и тролеите, с 8% - на автобусите, но увеличава с 12% - на метрото през 2022 г. "Това означава по-дълго чакане по спирките на наземния транспорт", разясни Симеон Ставрев от "Демократична България". Той се усъмни в представените разчети от ЦГМ защо поскъпва с 50% разходът за 1 км пробег. При автобусите от 3.16 лева скача на 5.07 лева, защото ЦГМ формира по-високата цена на база 200 лева/мегаватчас за природния газ, а тя не е толкова, посочи Ставрев. "Да, не е толкова, а е 120 лева, поне досега", учуди се и Андрей Зографски от "Спаси София".

Това ще е средната годишна цена на природния газ, отговори Дилчев. Той сравни разходите за електричество през първото тримесечие на 2021 г. и за същия период сега. За трамваите и тролейбусите е било платено 3.39 млн.лева през 2021 г., а сега - 11.8 млн. лева. От дъжавата са получени компенсации за около 3 млн.лева. "Остават 4.8 млн.лева (неплатени разходи) само за първото тримесечие", каза Дилчев.

При автобусите разходите сега спрямо първото тримесечие на 2021 г. били с 10.6 млн.лева повече, като няма компенсации от държавата. При метрото повишената сметка за ток е със 7.6 млн.лева. Държавата е компенсирала 3.2 млн.лева.

Държавата вероятно ще даде пари, но ще иска оптимизация на сектора

Критиките на Борис Бонев, че Столичната община не е предприела реформи за оптимизиране на градския транспорт, с които да свие разходите и да увеличи приходите, бяха парирани от ГЕРБ и ВМРО с тезата, че "сега с реформи няма да се помогне срещу драстичния ръст на цените на горивата и намаления брой пътници. "Не сме спирали с реформите в последните години", увери Дилчев.

В дискусията Калоян Паргов сподели, че вече е изпратено писмо до комисията по транспорт на Народното събрание с искането за финансова помощ за публичния транспорт на София. "Очаквам отговор в четвъртък, но трябва да сме наясно и обединени всички политически групи какво сме готови да изпълним от насрещното искане на правителството", обяви той.

Писмото на ЦГМ с по-високите цени за експлоатация в градския транспорт ще бъде внесено като доклад в общинския съвет и разгледан в комисиите.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.