-
13 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
След 6-дневна блокада автобусите, трамваите и тролеите отново са на пътя в София
20 Май 2025 | 07:58
/КРОСС/ След 6-дневна блокада транспортът в София отново работи на пълни обороти. До тази развръзка се стигна в понеделник, след като държавата отпусна 15 млн. лева за удовлетворяване на финансовите искания на протестиращите.
Още късно снощи поетапно тръгнаха първите трамваи, тролеи и автобуси от депата. А тази сутрин София осъмна в нормалния си ритъм.
Така проблем с придвижването на матурите няма да има, въпреки щаба, сформиран от Министерство на образованието, с цел да улесни придвижването им в случай на транспортна блокада.
Протестът на синдикатите и транспортните работници предизвика бурни реакции - политически обвинения, но и обществено недоволство.
Решена ли е кризата с отпускането на 15 млн. лв. за столичния транспорт
Проблемът с градския транспорт не може да бъде решен с отпуснатите 15 милиона лева, тъй като те са само до края на годината, смята Михаил Кръстев, изпълнителен директор на Съюза за стопанска инициатива, в „Здравей, България". Той посочи, че протестът е показал колко са транспортните дружества, колко са административните служители, какви са заплатите на шофьорите, но не и какви са проблемите в бюджетите на дружествата, как да се подобри услугата, колко пари ще са нужни за тази цел.
Предприемачът Таня Скринска смята, че отпуснатите средства са били най-грешното, което е можело да се направи. По нейни думи ситуацията ще доведе до нова вълна на протести.
„Аз съм съгласна, че всеки трябва да получава достойно заплащане. Но всички разбрахме, че заетите в градския транспорт получават доста добри заплати за България. И протестират", каза още тя. Скринска обясни, че логиката - няма достатъчно шофьори, затова трябва да се вдигнат заплатите, е грешна.
Кръстев каза още, че Васил Терзиев има ангажимент да работи върху това да не се чака следваща подобна криза, а да направи анализ, реформи на градския транспорт и да поиска необходимото финансиране.
Скринска посочи, че „не можахме да разберем дали кметът ще си свърши работата". Тя подчерта, че парите е трябвало да бъдат отпуснати, но с изисквания за реформи в сферата. И запита „кой ще плати сметката" и откъде ще дойдат парите за отпуснатото увеличение.