• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев представи основните приоритети на екипа си

Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев представи основните приоритети на екипа си

/КРОСС/ „Градският транспорт трябва да стане по-предпочитан начин за придвижване. Работим за обновяване на подвижния състав и решаване на кризата с водачите". Това каза в ефира на Радио София тази сутрин заместник-кметът на София по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев. Той очерта основните насоки в работата на направлението - модернизация на градския транспорт, решаване на кадровия недостиг сред водачите, дигитализация и създаване на нов транспортен модел за столицата.

подчерта Чаушев. По думите му, в момента водачите в столичния транспорт получават между 4 и 5 хиляди лева брутно възнаграждение, а условията на труд ще се подобряват с предстоящата модернизация на автопарка.

В следващите години се предвижда доставка на десетки нови превозни средства - 50 електробуса и 75 тролейбуса с батерии и автоматични токоприемници, които ще могат да се движат и по участъци без контактна мрежа. „Не заменяме автобуси с тролеи, а създаваме нови връзки и по-комплексна мрежа", уточни заместник-кметът.

Чаушев посочи, че започва подготовка за нов транспортен модел на София, който ще позволи по-точно планиране на транспортната мрежа въз основа на реални данни. „Ще знаем точно къде има нужда от трамвай, автобус или влак - и ще инвестираме там, където ефектът е най-голям", заяви той.

Сред приоритетите е и дигитализацията на транспортните услуги. В момента данните за наземния транспорт са публично достъпни, а следващата стъпка е и метрото да предоставя информация в реално време, както в останалите европейски столици.

По отношение на паркирането, заместник-кметът подчерта, че целта не е просто увеличаване на броя на местата, а осигуряване на нормални, осветени и поддържани зони. Част от средствата от платеното паркиране ще бъдат насочвани целево към подобряване на инфраструктурата в съответните квартали - тротоари, осветление и пешеходни пространства.

София ще работи и за по-добра връзка с крайградските зони чрез използването на новите мотриси, закупени по Плана за възстановяване и устойчивост. „Има потенциал и за крайградска железница - новите влакове на държавата могат да се използват и за София", каза още Чаушев.

Успоредно с това се развива и велосипедната инфраструктура. Новите трасета ще бъдат изграждани поетапно, като вече има готови проекти за североизточна София, „Младост" и „Красна поляна".

„Нашата цел е интегриран транспорт, който е удобен, екологичен и достъпен. Работим за град, в който хората избират да се движат с обществен транспорт, защото това е по-бързият и по-умният избор", обобщи Виктор Чаушев.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.