• 17 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Спаси София: Успех за транспорта на София, нова трамвайна линия 15 и запазване на нощния транспорт

Спаси София: Успех за транспорта на София, нова трамвайна линия 15 и запазване на нощния транспорт

/КРОСС/ „Днешното заседание на Столичния общински съвет беше успех за транспорта на София!" - така коментираха от Спаси София гласуването в подкрепа на новата трамвайна линия 15 и осуетяването на опитите на част от общинските съветници за премахване на нощния градски транспорт.

От 7 май трамвай 15 ще свързва ж.к. „Бъкстон" и метростанция „Витоша". Линията е по предложение на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов, заедно с общинските съветници Борис Бонев, Андрей Зографски и Гергин Борисов. Тя ще допълни маршрутите на 2 от най-натоварените линии - трамваи 5 и 10, и ще предостави на софиянци дългочаканата връзка между бул. „Цар Борис III" и ул. „Граф Игнатиев".

Освен новата линия, отново по предложение на зам.-кмета по транспорт и общински съветници от Спаси София, бяха приети и подобрения на няколко други линии във връзка с предстоящия голям ремонт на жп възел София. Трамваи 27 и 3, както и автобус 413 се удължават до гара София-север, а трамвай 1 - до надлез Надежда.

„Това е поредната мярка за подобряване на транспортната свързаност на София. Работим, за да направим пътуването в града максимално бързо и удобно за гражданите и градският транспорт да е все по-привлекателен." - коментира новоприетите промени Борис Бонев, лидер на партия Спаси София. - „Радваме се, че колегите припознаха в нашите предложения добри решения за гражданите и ги подкрепиха с голямо мнозинство."

По време на заседанието се разрази и дебат по темата за нощния градски транспорт. Част от съветниците изказаха тези за неговото премахване, но в крайна сметка предложението на Карлос Контрера за спиране на нощните линии не получи подкрепа.

„Нощният транспорт осигурява една евтина и безалтернативна възможност за нощните пътувания, като същевременно подобрява пътната безопасност. Всеки голям европейски град има нощен транспорт и щеше да е огромна грешка да лишим софиянци от това удобство" - коментира Андрей Зографски.

От Спаси София уточниха, че към този момент нощният транспорт се обслужва от едва 9 автобуса, при 488 автобуса в час пик през деня. Нещо повече, статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%.

„Лобизъм - това е единственото обяснение защо от години се води борба против 4 линии на градския транспорт, които доказано обслужват интересите на софиянци и ангажират минимален ресурс на Общината. Няма друго логично обяснение в доклад за реогранизация на движението поради ремонт на жп гарата да се правят опити за премахване на цяла система." - уточни Зографски. „Радвам се, че днес колегите бяха разумни и не лишиха софиянци от нощния транспорт. Нашата задача занапред ще бъде да подобряваме и оптимизираме линиите. Изразявам надежда, че този безсмислен дебат за нуждата от нощен транспорт ще бъде прекратен веднъж завинаги." - завърши той.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.