• 12 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8145
  •  GBP / BGN 2.2728
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 18°C

Ангел Георгиев говори за проблемите в сектор туризъм, по покана на УНСС

Ангел Георгиев говори за проблемите в сектор туризъм, по покана на УНСС

/КРОСС/ Проведе дискусионна кръгла маса, организирана от УНСС, като сред основните теми бяха обръщането на фокуса на туристическата индустрия към здравните дестинации, задоволяване на нуждите на потребителите на подобен тип услуги и пречките пред развитието на здравния туризъм в България.
 
Гост на събитието беше народният представител от "Възраждане", Ангел Георгиев, който разви тезата, че генералният проблем на българския туризъм е липсата на държавна стратегия за цялостно развитие на сектора.

България може да развива и печели от всички видове туризъм, но към момента 80% от туризма в страната започва и свършва с плажове и ски писти, а това е малка част от това, което може да предложи България.
В родината ни има толкова голямо неразкрито културно наследство за културен туризъм, толкова много храмове и манастири за религиозен туризъм, а превъзходните ни винопроизводители имат всичко необходимо за винен туризъм. Балнеологията и климатолечението са ни природни дадености, но все още са силно подценявани, към всичко това спокойно можем да добавим здравният туризъм,
 
"За да се решат проблемите в сектора е нужна целенасочена работа. Ние имаме огромен потенциал, но той не се използва, А това води до проблеми и пропуснати ползи милиарди за страната. Ако искаме да избягаме от това да сме дестинация само за туристи, идващи предимно за печално известния  -  алкохолен туризъм, трябва да променим отношението си към туризма като сектор, защото той доразвива всички останали сектори и може да стане двигател на икономиката.

Туризмът, на който разчитаме в момента е сезонен, трагичните факти са, че у нас идват предимно нископлатежни туристи, но когато развием всички други възможности и така наречения  "здравен туризъм" ще имаме целогодишна туристическата услуга. Така се решава и проблемът с кадрите, защото  ще са заети и ангажирани през цялата година, а с добри и качествени кадри ще  можем да привлечем туристи за всички сектори.

В България има отлично подготвен и квалифициран персонал, остава само да му осигурим целогодишна заетост и  ще имаме добро обслужване. На практика и за съжаление, у нас здравният туризъм е основно фокусиран в сферата на денталните услуги, а българските лекари са световноизвестни и ценени навсякъде.

Имаме и прекрасна инфраструктура от частни болници, но проблемът е, че заради  изразходването на държавни пари в здравеопазването, от частните болнични заведения,  нямат интерес да търсят и привличат пациенти от други държави. Държавата ни дава над 2 млд. обществени пари за частните болници на година и така те не са заинтересовани да привличат други пациенти.

Ние, от "Възраждане" смятаме, че обществените средства трябва да са за общински и държавни болници, а частните такива да са на свободния пазар, там има неограничени възможности, включително и за развитието на здравен туризъм.
Важно е да се стремим да развиваме туризъм в четири сезона, а с ясна визия и стратегия, здравният туризъм може да бъде една много добра основа за туризма като цяло", заяви на експертната среща, организирана от Университет за национално и световно стопанство (УНСС) народният представител от "Възраждане", Ангел Георгиев.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.