• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя

Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя

/КРОСС/ Два месеца след катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, съдът реши, че шофьорът на камиона ще остане в ареста. Остават обаче и много въпроси - достатъчно ефективен ли е контролът над камионите у нас и имат ли някои шофьори на ТИР-ове скрити начини за заобикаляне на проверките на контролните органи?

Тежки камиони - висока скорост, без почивка, манипулации с тахографи. Нарушения, които често завършват трагично.

Велислав е шофьор на ТИР от близо 12 години. На пътя е виждал всичко. Преди малко повече от две седмици пътува по отсечката Радомирци - Телиш, когато друг камион се удря в бензиностанция, на сантиметри от него.

Цялата ситуация започна два километра преди това, обстановката беше ужасна, самият път е в ремонт, имаше колона зад мен, той направи едно неправилно рисково изпреварване и всъщност при навлизане в Радомирци, малко след табелката е самата бензиностанция, казва той.

Рисковото изпреварване представляваше и мокър асфалт и доведе до това, че камионът изгуби сцепление както се виждаше и на клипа, казва още Велислав.

Рискови маневри, високи скорости - за Николай Попов това е повече от безразсъдство. Това е лична трагедия. На същата отсечка той губи дъщеря си Сияна - само на 12 години.

Явно няма самосъзнание, когато няма самосъзнание е нужен много строг контрол, но той също отсъства, това се случва, не може да продължаваме по този начин, всеки трябва да се замисли преди да се качи в автомобила и за съм за по-строгия контрол, просто и аз съм водач и когато се кача в автомобила си давам сметка, че с единия крак съм в гроба, с другия съм в затвора, казва той.

Оказва се, че опасните изпреварвания са само „върха на айсберга". Велислав разкрива - масова практика е шофьорите да карат с повече от една тахокарта.

Когато караш с две тахокарти, ти можеш да минеш около 650-700км. Да предположим, че тръгваме от София, ти можеш да минеш до Видин, във Видин, ако си сложите другата карта, вашата, ако досега сте карали с някоя друга, от Видин като сложите още 650 км, може да отидете малко преди Будапеща, което не е позволено и няма как да се случи с едно каране, обясни Велислав.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.