• 17 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6609
  •  GBP / BGN 2.2317
  •  CHF / BGN 2.0916
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през учебната 2026/2027 г.

Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през учебната 2026/2027 г.

/КРОСС/  Предметът по добродетели и религии може да бъде въведен най-рано през образователната 2026/2027 година в първи клас, сподели пред публицисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев. Той добави, че това ще бъде напълно светско обучение. Министърът означи, че няма да има наложителен час по вяра, а наложително избираем час. Този термин звучи еклектично, само че той съществува от дълго време в системата и значи, че часът ще бъде от наложителния образователен проект, само че ще има опция за избор сред стратегиите. Задължително ще бъде час по положително, а не проучване на вяра в професионалния й смисъл, изясни Вълчев. Той добави, евентуално предметът ще се назовава " Доброделети и религии ".

По думите му " има подстрекателство,че надали не църквата ще влезе в учебно заведение ", само че акцентира, че " този час изрично ще се води от учители, квалифицирани от университетите ". Говорим за напълно светско обучение. Това, което предлагаме (като предмет) " Добродетели и религии " са две различни пътеки към една и съща цел - да създадем децата положителни, ценностно образувани. Нравственото развиване е цел на всяка просветителна система, сподели още министър Вълчев. Той уточни, че в сряда ще бъде показана стратегия, която ще бъде фокусирана към доста повече добродетели и нравственос, ще има детайли на проучване на вяра в познавателен и относителен аспект, плуралистично, а не догматично, само че акцентът ще бъде върху добродетелите.

Министърът на образованието разяснява и дуалната форма на образование. Според него годишният план-прием би трябвало да се съобрази с потребностите на бизнеса. " Имаме потребност от повече механически фрагменти. Недостигът им е най-големият проблем на социално-икономическото развиване. На 100 души, които се пенсионират, едвам 62-ма са младежите, които влизат, а при техническите фрагменти едвам 40, които ги заместват. Затова с план-приемът, със стипендиите, с дуалната форма на образование, с в допълнение финансиране на професионалните гимназии вършим по този начин, че да насочим повече паралелки и възпитаници в професионалното обучение ", сподели Вълчев.

По думите му също е значимо кариерното насочване, настройката на родителите и визитите на учениците в индустриални предприятия. В Пазарджик министърът посети открит урок на възпитаници от Начално учебно заведение " Васил Друмев ", ученическа образователна процедура по хлебопроизводство, лабораторна работа и дуално образование в Професионалната гимназия по химични и хранителни технологии /ПГХХТ. След това Красимир Вълчев се срещна с директори, учители и представители на бизнеса от района.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.