-
14 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Над 250 ученици от столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ участваха в образователни игри за онлайн безопасност
05 Юни 2025 | 21:52
/КРОСС/ Обучителни демонстрации и интерактивни игри по онлайн безопасност и дигитална грамотност се проведоха в 18. Средно училище „Уилям Гладстон" в София. Целта на събитието бе да запознае децата по ангажиращ начин с опасностите онлайн. То се организира съвместно от ръководството на учебното заведение, Националния център за безопасен интернет (Safenet) и Yettel България. Над 250 ученици от начален и прогимназиален етап участваха в образователните игри, а докато преодоляваха предизвикателствата и тестваха знанията си, подрастващите се забавляваха и имаха възможност да печелят награди.
В двора на училището бе създаден специален тематичен кът за всяка една от игрите. Те включваха основните за тази възраст предизвикателства, с които се сблъскват подрастващите в интернет. Едни от водещите казуси бяха справянето с онлайн тормоза и защитата на личните данни и профили в интернет. По първата тема учениците тренираха различни техники срещу негативното поведение във виртуална среда, а по втората създаваха силни пароли и отговаряха на въпроси, свързани със споделянето на съдържание в мрежата.
Навлизането на изкуствения интелект (AI) също присъстваше в куизовете - децата описваха как е правилно да се използват AI помощници и да се проверява генерираното съдържание. Уменията за критично мислене бяха особено важни и за друго предизвикателство - разпознаване на фалшиви новини. Любимата игра на малки и големи помага срещу дезинформацията и подвеждащото съдържание в интернет.
Интерактивните занимания са част от кампанията на Yettel Digital Scouts, реализирана в партньорство със Safenet. Тя се фокусира върху обучението на деца и младежи чрез забавни игри и преживявания. Уменията за защита в интернет са ключови за подрастващите, които активно ползват чат приложения и социални мрежи, а това създава предпоставки за възникване на ситуации, свързани с онлайн измами, тормоз и кражба на профили. Активната употреба на интернет ги изправя пред ситуации, в които биха могли да изложат личните си данни на риск, както и пред вероятността да бъдат заблудени от фалшиви новини и друга подвеждаща информация.
Затова инициативата на Yettel има за цел да покаже на младежите как да се предпазват и да сърфират безопасно, както и да оценяват критично информацията онлайн. В своята стратегия за устойчивост телекомът си поставя дори още по-голяма цел - всяка година да ангажира по тези теми 40 000 деца, като през изминалата година броят им надхвърля 58 000.
За Yettel:
Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа.
В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.
През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти за докладване на Global Reporting Initiative (GRI).
Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie