• 06 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Поправяй, вместо да изхвърлиш: как български телеком подкрепя усилията на ЕС за удължаване живота на устройствата

Поправяй, вместо да изхвърлиш: как български телеком подкрепя усилията на ЕС за удължаване живота на устройствата
Сервизният център на Yettel и удължената 3-годишна гаранция помагат на потребителите да използват техниката си по-дълго

/КРОСС/ В Европа всяка година се натрупват около 35 милиона тона отпадъци само от изхвърляне на стоки, които биха могли да бъдат поправени. Освен, че изчерпва ресурси, това превръща електронните отпадъци в най-бързо растящия поток отпадъци в Европейския съюз. Именно затова през април 2024 г. Европейският парламент прие директива, която утвърждава правото на потребителите да ремонтират уредите си - решение, което засяга не само джоба на всеки от нас, но и бъдещето на планетата.

Новите правила на ЕС насърчават ремонта като предпочитана първа стъпка при повреда на уреди като смартфони, перални машини, прахосмукачки и други, в случаите когато той е по-евтин или е на същата цена като закупуването на нов продукт. Макар изборът да остава в ръцете на потребителя, регулациите целят да направят поправката по-достъпна, изгодна и лесна. Освен това, при извършен ремонт в рамките на гаранцията, тя ще се удължава с една допълнителна година - еднократно за съответния продукт. Новите правила също така предвиждат по-дълъг достъп до резервни части и сервизни услуги след изтичане на гаранцията, както и по-прозрачна информация за цените и сервизите. Това е важна крачка на ЕС към кръгова икономика, която до 2050 г. трябва да се превърне в норма.

Но докато политиките задават рамката, реалната промяна идва там, където бизнесът вече има готови решения за потребителите. Yettel се откроява като компания, която превръща философията „поправяй, вместо да изхвърляш" в конкретни действия.

Скорошно проучване на оператора сочи, че българите показват все по-устойчиви навици при употребата на устройства - в случай на повреда, близо 70% от потребителите са склонни да поправят смартфона си. Още повече, 2/3 oт анкетираните определят възможността за ремонт като ключов фактор при покупка. 

„Днес поправката все повече е знак за осъзнат избор, отколкото компромис. Тя е част от нова потребителска култура, която цени устойчивостта, дългия живот на устройствата и личната отговорност към природата", казва Маргита Колчева, мениджър „Устойчиво развитие" в Yettel. 

За да подкрепи тази тенденция, телекомът изгражда собствен модел за удължаване на живота на техниката и ограничаване на електронните отпадъци, още преди въвеждането на новите европейски правила. Компанията разполага със собствен сертифициран сервиз, в който всички ремонти се извършват само с оригинални резервни части. Той обслужва гаранционно и извънгаранционно най-популярните марки смартфони, независимо откъде са закупени - улеснявайки избора „ремонт, вместо подмяна". 

Освен това, дигиталната услуга „Смартфон диагностика", достъпна през мобилното приложение Yettel, предоставя възможност за навременна профилактика и откриване на потенциални проблеми в мобилните устройства, а така се намалява рискът от скъпи ремонти или изхвърляне. 

Стремежът на потребителите да използват техниката си по-дълго е видим в последните данни от допитването на оператора. Всеки втори българин сменя мобилния си телефон на 3 или повече години, а близо 33% използват смартфоните си докато не спрат да работят. 

Резултатите показват още, че близо 70% биха предпочели покупка от мобилен оператор, ако устройството идва с удължена 3-годишна гаранция - пред алтернатива със стандартна двугодишна гаранция. Това ясно показва, че по-дългата гаранция се възприема не само като бонус, а като реален стимул за осъзнат избор и продължителна употреба.

Ето защо още през 2023 г. Yettel въвежда допълнителна, безплатна за клиентите, трета година гаранция за всички смартфони, с което става първият телеком у нас, предлагащ удължен гаранционен срок. А от съвсем скоро гаранционната карта вече е дигитализирана. Всеки клиент, закупил устройство от магазинната мрежа на оператора или онлайн, вече може да добави своята гаранционна карта директно в профила си в приложението Yettel, като сканира QR кода, отпечатан във фактурата към покупката.  

Новите регулации на ЕС и инициативите на компании като Yettel очертават ясно бъдещето на потреблението - с фокус върху устойчивостта и осъзнатите решения. Затова телекомът продължава да развива услуги и програми, които правят избора на ремонт логичен и удобен - с доверен сервиз, удължена гаранция и дигитална поддръжка през приложението. С всички тези усилия през 2024 г. Yettel предотвратява попадането на 46 855 кг електронни отпадъци на сметищата в България, а амбициозната цел до 2028 г. е този обем да достигне 127 000 кг.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.