• 20 Юли 2025 | 16:25:37
  •  USD / BGN 1.6788
  •  GBP / BGN 2.2595
  •  CHF / BGN 2.0976
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Джейсън Кинг: Икономическият растеж изисква иновации и дигитализация, а телекомуникациите са гръбнакът на този преход

Джейсън Кинг: Икономическият растеж изисква иновации и дигитализация, а телекомуникациите са гръбнакът на този преход

/КРОСС/ Главният изпълнителен директор на Yettel участва в тазгодишното издание на форума за иновации и технологии Webit 

Компаниите, които осигуряват високо ниво на свързаност, като Yettel със своята 5G мрежа, са в основата на успешния преход към дигиталната икономика. Предоставяйки критична инфраструктура и платформа за създаване на нови технологии, те допринасят за по-висока продуктивност, иновации и устойчив растеж в редица области. Това бе един от основните акценти в разговора между Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel, и д-р Пламен Русев, основател и изпълнителен председател на Webit Foundation, по време на тазгодишното издание на форума за иновации и технологии Webit.

И двамата се обединиха около тезата, че България предлага добри условия за бизнес и предприемачество, но има голям потенциал за растеж, който може да се разгърне именно чрез дигитализацията и внедряването на нови технологии като изкуствения интелект (AI), автоматизация и роботизация. 

В тази връзка Джейсън Кинг използва аналогия от физиката, за да опише как вижда икономическата ситуация в България. Според него икономиката в момента притежава голям неизползван потенциал, подобно на предмет, който стои неподвижно на високо място и е нужно само да бъде пуснат, за да превърне потенциалната енергия в реално движение.

„България разполага с много ресурси, талант и стратегически възможности, но за да се превърне този потенциал в истински икономически растеж, е необходимо действие. Вярвам, че именно дигитализацията е механизмът, който може да задвижи икономиката, да я направи още по-динамична и да донесе устойчив растеж и иновации", коментира главният изпълнителен директор на Yettel.

Той даде пример с дигитализацията в телекомуникационния сектор у нас, водена от Yettel, и сериозния напредък, постигнат от компанията през последната година. Съвсем скоро Yettel стана първият оператор в България, който дигитализира преноса на номер и активирането на нов мобилен план. Целият процес се случва в мобилното приложение на оператора. 

Над 85% от интеракциите с клиентите на телекома могат да се случват в онлайн среда, а амбицията на компанията е до края на 2025 г. делът им да достигне 95%. Освен това обновената версия на апликацията вече позволява плащане чрез Google Pay и Apple Pay, както и съхранение на дигитална гаранционна карта - още една новост за потребителите, за която Yettel е пионер у нас. 

„Надявам се, че примерът, който даваме, ще бъде стимул и за други бизнеси да направят първата крачка към тази трансформация. Подобно на лавина, ефектът от дигитализацията ще се мултиплицира, като помага на свързаните сектори, но по-важното е, че ще даде силен тласък на местната икономика. В резултат на всичко това, вярвам, че след 10 години Yettel може да се превърне в бенчмарк на регионално ниво за дигитална трансформация, задвижвана от телекомуникациите", допълни Джейсън Кинг.

В разговора на сцената на Webit той разказа също за внедряването на новите технологии във вътрешните процеси на компанията. Според него все още е рано да се говори за напълно автономен изкуствен интелект, но подобни системи вече улесняват работата на екипите и подобряват обслужването на клиентите.

„В отдели като „Финанси" и „Човешки ресурси" прилагаме роботизирана автоматизация, за да ускорим и оптимизираме рутинните задачи, а AI модели ни помагат при наблюдението на мрежата и ИТ системите", допълни главният изпълнителен директор на Yettel. 

Паралелно с това компанията провежда различни AI обучения за служителите си спрямо нуждите на екипите. „Стараем се да въвлечем възможно най-много хора, така че промените да се случват от долу нагоре - инициирани от служителите, и затова насърчаваме всички активно да търсят начини, по които изкуственият интелект може да направи ежедневната им работа по-лесна, по-ефективна и в крайна сметка да подобри цялостните резултати на компанията", пояснява Джейсън Кинг.

Попитан за прогнозата си в 10-годишен план, той отговори, че очаква Yettel да бъде дигитализиран бизнес, предоставяйки не само свързаност, а цялостно дигитално преживяване и услуги. А всичко това ще се подпомага от новите технологии.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.