- 05 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 19°C
20 нови услуги вече са достъпни чрез Портала за електронни административни услуги на МВР
23 Юни 2021 | 16:50
/КРОСС/ В резултат на реализирания от Дирекция „Комуникационни и информационни системи" проект е извършено надграждане и интеграция на Портала със системите за е-автентикация, е-връчване и е-плащане
Дирекция „Комуникационни и информационни системи" приключи изпълнението на проект „Реализиране на електронни административни услуги" по Оперативна програма „Добро управление", съфинансирана от Европейския социален фонд.
Чрез надградения и с нова визия Портал за електронни административни услуги от 21 юни 2021 г. са достъпни разработените 20 нови услуги по направления на дейност „Пътна полиция", „Контрол на общоопасните средства" и „Частна охранителна дейност". По електронен път гражданите и организациите могат да заявяват административни услуги, както досега, и по направленията „Български документи за самоличност", „Миграция", „Пожарна безопасност и защита на населението".
Освен допълнителните административни услуги, Порталът вече разполага с гъвкав и адаптивен механизъм за визуализация и предоставяне на информацията при заявяване на електронни административни услуги. Повишена е и степента на автоматизация на досега съществуващите услуги.
За да ползвате електронните услуги на МВР, е необходимо да притежавате валидно средство за електронна идентификация с високо ниво на сигурност - квалифициран електронен подпис (КЕП), издаден от доставчици на квалифицирани удостоверителни услуги, вписани в националния доверителен списък на Комисията за регулиране на съобщенията. При използване на КЕП за подписване на заявление е необходимо да имате инсталирано приложението BISS на B-trust. Можете да изтеглите приложението от тук.
За извършване на справки и плащания в Портала (включително за дължими глоби по Закона за движение по пътищата, наложени от органите на Пътна полиция), не се изисква КЕП и BISS.