• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Инж. Георги Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не бъдат куриери между институциите

Инж. Георги Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не бъдат куриери между институциите
Изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър мотивира законодателни промени, които ще подобрят услугите към потребителите

/КРОСС/ „Целта на промените в Закона за кадастъра и имотния регистър е да се регламентира изцяло нов подход при предоставянето на административни услуги от страна на Агенция по геодезия, картография и кадастъра, така че да доведе до максимално облекчаване на гражданите и бизнеса, които са основните потребители на такива услуги". Това заяви вчера пред депутатите от регионалната комисия в парламента изпълнителният директор на Агенцията инж. Георги Георгиев. Той посочи три основни направления, които аргументират промените. Според него на първо място с внедрената нова информационна система и централизирана дейност се преодолява различната натовареност на службите по места, така че да се постигне еднаква по бързина и качество услуга за ползвателите, независимо в кое населено място са. Друга съществена промяна е, че се дава основна тежест на електронния документ като официален такъв, което също спестява на потребителите време и средства. На трето място, по думите му, се поставя акцент върху вътрешните електронни административни услуги, до които достъп да имат институции и лица, осъществяващи публична дейност, което реално ще облекчи бизнеса и гражданите, така че нужните документи да се набавят автоматизирано по служебен път, а не те да се превръщат в куриери между институциите. „С внедряване на новата система за работа Агенцията по кадастъра става лидер в предоставянето на електронни услуги, както и напълно автоматизирани такива, които не изискват човешка намеса", подчерта Георгиев. Той даде пример с издаването на скици, схеми, удостоверения, които са огромният процент от заявяваните услуги.

Изпълнителният директор на АГКК информира още, че проблемът със заварените от него просрочени преписки в голяма степен е преодолян, като към днешна дата те са намалени с повече от 70%, а по отношение на кадастралния регистър, който е най-заявяваната услуга, в момента няма забавяния. „Всичко влиза в нормални стойности и смятам, че успяхме да овладеем така създалата се ситуация, като осъществихме полезен диалог с професионалните организации, направихме вътрешно реорганизиране и създадохме система за мониторинг и контрол за дейността на службите по кадастъра", каза в заключение инж. Георгиев.

 

ПРЕСЦЕНТЪР МРРБ

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.